İkamet İzni Başvuru Bilgileri

İkamet İzni Başvurularında Dikkat Edilecek Hususlar

İkamet İzni Başvurularında Dikkat Edilecek Hususlar
  • İkamet izni başvurunuzu www.e-ikamet.goc.gov.tr adresinden yapmanız, size verilen randevu tarih ve saatinde Adana İl Göç İdaresi Müdürlüğü’nde hazır bulunmanız gerekmektedir. Randevunuza gelmediğinizde kabul edebilir mazeretiniz yoksa başvurunuz işleme alınmayacaktır.
  • Posta ile gönderilen uzatma başvurularında iletişim bilgilerinizden 30(otuz) gün içinde tarafınıza ulaşılamadığı takdirde başvurunuz işlemden kaldırılacaktır. (Otuz günlük süre başvurunuzun işleme alındığı tarih itibariyle başlamaktadır)
  • Başvurduğunuz ikamet türleri ile ilgili olarak istenecek evraklar; www.adana.goc.gov.tr duyuralar kısmından bakılabilir, İl Müdürlüğü’nden alınabilir ya da www.e-ikamet.goc.gov.tr’den yapılan başvuru formu ekinden öğrenilebilir.
  • Yapmış olduğunuz başvuruda iletişim(adres-telefon ve mail) bilgileriniz size ait olduğundan emin olunuz. Yanlış verilen bilgilerinden sorumlu olacağınızı unutmayınız ve ayrıca yaptığınız başvuru ile ilgili işlemlerde tarafınıza ulaşılamadığında sorumluluk yine size ait olacaktır.
  • www.youtube.com.tr adresinde (kısa dönem ikamet izni vb. şeklinde aratılarak) ikamet izni başvurusu ile ilgili rehber videolar bulunmaktadır.
  • Yaptırmış olduğunuz özel sağlık sigortanızda ilgili acentenin açık adresi kaşe ve ıslak imzasının bulunması gerekmektedir. Ayrıca başvuru formunda ki adresiniz ile sağlık sigortanızda ki adresin aynı olmasına dikkat ediniz.
  • Eksik belgeleri size verilen süre de tamamlamadığınız takdirde başvurunuz işlemden kaldırılacaktır. Zamanında teslim edilmeyen evraklardan başvuruyu yapan sorumlu olacaktır.
  • Yatırdığınız harç makbuzunuz bir örneğini yanınıza almayı unutmayanız.
  • İkamet izni başvurunuzda kullanılacak olan fotoğraf, biyometrik olmak zorundadır.
  • Öğrenci ikamet izni sahibi yabancıların öğrencilikleri sona erdiğinde mutlaka Müdürlüğümüze müracaat etmesi gerekmektedir.
  • İkamet izni başvurunuzun sonuçlandırılması yasal olarak 90(doksan) gündür. Randevu tarihinizden itibaren 90 (doksan) geçtiği ve tarafınıza ikamet izni kartınız ulaşmadığı takdirde mutlaka Müdürlüğümüze başvurunuz.
  • Uzatma başvurunuzda adres kayıt belgenizi eklemeyi unutmayınız. Adres kayıt belgenize ikamet izni süreniz bitmeden alınız. İkamet izni süresi biten kart sahipleri adres kayıt örneği alamayacak ve sorumluluk kendilerine ait olacaktır.
  • İkamet izni kartınız size ulaştığında Nüfus Müdürlüklerinden adres kaydınızı mutlaka yaptırınız.
  • Adres ve iletişim bilgileriniz değişiklik olduğunda Müdürlüğümüze mutlaka bildirimde bulununuz.
Kayıt: 19.12.2017
Güncelleme:19.12.2017
Paylaş


WS05