T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Ülkemiz Düzensiz Göçte Transit Ülke Olmaktan Çıktı
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde dünyaya model olabilecek bir göç yönetimini ortaya koyduklarını ifade eden Yerlikaya, “Biz, medeniyet değerlerimiz doğrultusunda, insanı öncelikli kılan ancak kamu düzeni ve güvenliğimizden asla taviz vermeyen bütüncül bir politika izliyoruz. Ülkemiz göç yönetimini, Anayasamız, taraf olduğumuz uluslararası sözleşmeler ve ulusal mevzuatımız çerçevesinde, milli menfaatlerimiz temelinde, medeniyet değerlerimiz ve insan haklarına uygun olarak yürütmektedir. Bugün itibarıyla 1 milyon 23 bin ikamet izni sahibi yabancının yanı sıra, 3 milyon 85 bin geçici koruma altında bulunan Suriyeli, 205 bin uluslararası koruma sahibi yabancıyı misafir etmekteyiz.” diye konuştu.
Bakan Yerlikaya, bölgedeki istikrarsızlıklardan kaynaklanan bir göç baskısıyla karşı karşıya olunmasına karşın, düzensiz göçle yaptıkları mücadele neticesinde, düzensiz göç rotasının değiştiğini ve Türkiye'nin “düzensiz göçte transit ülke” olmaktan çıktığını söyledi.
Göçmen Kaçakçılığı Organizatörlerine Göz Açtırmıyoruz
Tüm Devletler Külfet ve Sorumluluk Paylaşımı Yapmalı
Bakan Yerlikaya, göçün, bir ülkenin veya bölgenin tek başına yönetebileceği bir durum olmadığına ve göç yönetiminin, ortaklık ve işbirliği gerektiren bir olgu olduğuna dikkat çekti. Bakan Yerlikaya, şunları söyledi: “Sayın Cumhurbaşkanımız, göçün temel nedenlerine inilmesi, insanları göçe zorlayan sorunların çözülmesi, tüm devletlerin işbirliği, külfet ve sorumluluk paylaşımı yapmaları gerektiğini uluslararası platformlarda sürekli gündeme getirmektedir. Uluslararası kuruluşları bu doğrultuda harekete geçirmek için yoğun bir çaba göstermektedir. Dost ve kardeş ülke Macaristan ile eş başkanlığını paylaştığımız Budapeşte Süreci de bu doğrultuda göç platformlarının en uzun soluklu ve en kapsamlılarından biri olmuştur.”
Irkçılık, Nefret Söylemi, Yabancı Düşmanlığı ve Ayrımcılıkla Mücadele
Macaristan İçişleri Bakanı Pinter ile Heyetler Arası Görüşme Gerçekleştirildi
Türkiye, 2006’dan Bu Yana Macaristan ile Birlikte Sürecin Başkanlığını Yürütüyor
Budapeşte Süreci, göç baskısını azaltmak ve düzensiz göçe karşı önlemler almak amacıyla hükümetler arası yapılan toplantılar neticesinde 1993 yılında Budapeşte’de düzenlenen Bakanlar Konferansı ile ortaya çıkmıştır. Türkiye, 2006 yılında Macaristan’ın eş başkanlığı ile birlikte sürecin Başkanlığını üstlenmiştir.
Budapeşte’de Türk Şehitliğini Ziyaret Etti
Bakan Yerlikaya, Budapeşte Süreci 7. Bakanlar Konferansı için gittiği Macaristan’ın başkenti Budapeşte'deki Türk şehitliğini ziyaret ederek, Birinci Dünya Savaşı’nda Galiçya Cephesi'nde şehit düşen Türk askerlerini dualarla andı. Budapeşte Türk Şehitliği’nde 480 kahramanın yattığını belirten Bakan Yerlikaya, “Her zaman dualarımız şehitlerimiz için. Ruhları şad olsun. Dünya üzerinde 34 ülkede 78 şehitliği bulunan bir ecdadın torunları olarak şehitlerimizi rahmet, minnet ve saygıyla yad ediyoruz.” dedi.
Türkiye olarak Başkanlığını yaptığımız Budapeşte Süreci 7. Bakanlar Konferansında ev sahipliğini için Sayın Sandor Pinter ve Genel Direktör Sayın Michael Spindelegger’e teşekkür ediyorum.
— Ali Yerlikaya (@AliYerlikaya) November 12, 2024
Türkiye coğrafi konumu ve sosyo-ekonomik istikrarı sebebiyle bölgesel ve küresel göç… pic.twitter.com/KGe60hYkVG
Budapeşte Süreci 7. Bakanlar Konferansı Basın Açıklamamız
— Ali Yerlikaya (@AliYerlikaya) November 12, 2024
📍Budapeşte#CanlıYayın📡🎥 https://t.co/PQw9aKqmO6
Macaristan İçişleri Bakanı Sandor Pinter ile Budapeşte Süreci 7. Bakanlar Konferansı için bulunduğumuz Macaristan’da heyetler arası görüşmemizi yaptık.
— Ali Yerlikaya (@AliYerlikaya) November 12, 2024
Başta güvenlik ve düzensiz göçle mücadele konuları olmak üzere bakanlıklarımız arasındaki işbirliği konularını değerlendirdik.… pic.twitter.com/LUya5esCDt
“Budapeşte Süreci 7. Bakanlar Konferansı” için Budapeşte’deyiz. ilk olarak Galiçya Türk Şehitliğini ziyaret ettik🇹🇷
— Ali Yerlikaya (@AliYerlikaya) November 11, 2024
Budapeşte Türk Şehitliğinde Birinci Dünya Savaşı’ndaki Galiçya Cephesinde şehadete eren 480 kahramanımız yatıyor.
Her zaman dualarımız şehitlerimiz için. Ruhları… pic.twitter.com/QBZtq59Ewj